NEWS
Alejandro Jodorowsky quema armario en la inauguración de la Mostra Fire!! 2009

23.06.09
Per inaugurar l'edició 2009, la Mostra FIRE!! i Alejandro Jodorowsky van cremar un armari durant la nit de Sant Joan
Per inaugurar l'edició 2009, la Mostra FIRE!! i Alejandro Jodorowsky van cremar un armari durant la nit de Sant Joan L'acte inaugural de la Mostra FIRE!! 2009 es va realitzar al Parc Joan Miró a les 10 de la nit de Sant Joan (23 de juny) i va comptar amb la inestimable presència d'Alejandro Jodorowsky que en un acte psicomàgic simbòlic, va calar foc a un armari com a metàfora de la llibertat i visibilitat de les diferents opcions sexuals de les persones.

Poc abans Alejandro Jodorowsky havia explicat l'acte psicomàgic en roda de premsa al Fòrum de la FNAC Triangle i havia convidat a tots els ciutadans a sumar-se a aquesta celebració al mateix Parc Joan Miró. Aquest acte simbòlic va servir de material per a la nova pel·lícula del polifacètic artista (Psicomagia).

Aquest acte simbòlic s'emmarca dins de la filosofia de la Mostra FIRE!! que rebutja la necessitat de sortir o d'entrar de cap armari i proposa com alliberament, cremar-los literalment. Amb la crema de l'armari de mans d'Alejandro Jodorowsky es pretén cridar l'atenció sobre la necessitat de visibilitzar les diferents opcions sexuals de la societat de forma natural i en igualtat de condicions així com donar a conèixer la realitat dels homosexuals en altres parts del món a través de la programació cinematogràfica de la pròpia Mostra.

Para inaugurar la edición 2009, la Mostra FIRE!! y Alejandro Jodorowsky quemaron un armario en la noche de San Juan
El acto inaugural de la Mostra FIRE!! 2009 se realizó en el Parc Joan Miró a las 10 de la noche de San Juan (23 de junio) y contó con la inestimable presencia de Alejandro Jodorowsky que en un acto psicomágico simbólico, prendió fuego a un armario como metáfora de la libertad y visibilidad de las diferentes opciones sexuales de las personas.

Poco antes Alejandro Jodorowsky había explicado el acto psicomágico en rueda de prensa en el Fórum de la FNAC Triangle y había invitado a todos los ciudadanos a sumarse a esta celebración en el mismo Parque Joan Miró. Este acto simbólico sirvió de material para la nueva película del polifacético artista (Psicomagia) .

Este acto simbólico se enmarca dentro de la filosofía de la Mostra FIRE!! que rechaza la necesidad de salir o de entrar de ningún armario y propone como liberación, quemarlos literalmente. Con la quema del armario de manos de Alejandro Jodorowsky se pretende llamar la atención sobre la necesidad de visibilizar las diferentes opciones sexuales de la sociedad de forma natural y en igualdad de condiciones así como dar a conocer la realidad de los homosexuales en otras partes del mundo a través de la programación cinematográfica de la propia Mostra.

^